Jaki jaka jakie wszystko o tym, jak wybrać stronę www dla swojej firmy

Firmowa strona internetowa to inwestycja, i jak każda inwestycja powinna procentować. Dlatego jeszcze przed nawiązaniem kontaktu z firmą tworzącą strony WWW warto poznać rynek i sprawdzić jaka witryna będzie najodpowiedniejsza dla naszej firmy.

Jaka?
Jaka jest oferta, którą chcesz zaprezentować na stronie internetowej? 

Wybór rodzaju strony WWW powinien być uzależniony od zakresu prezentowanej oferty oraz zadania, jakie stawiamy przed naszą nową witryną. Oczywiście, głównym zadaniem większości firmowych stron internetowych jest sprzedaż – czy to prowadzona bezpośrednio, czy też pośrednio. Jednak sprzedawać możemy na wiele sposobów, dlatego każda strona WWW powinna być dopasowana do unikalnego charakteru firmy, jaką reprezentuje oraz oczekiwań odbiorców, do których jest skierowana. Inaczej zaprojektujemy stronę skierowaną do młodzieży, a inaczej do dorosłego konsumenta. Charakter prezentacji firmy oraz jej oferty będzie się również różnić w zależności od reprezentowanej branży. I tak dalej, i tak dalej… Ale nie o tym miało być. Wróćmy do pytania o zakres oferty, które jest kluczowe dla wyboru najoptymalniejszego serwisu WWW – strony one-page lub tradycyjnej witryny wielostronicowej. .

zdjęcie przedstawiające grafików komputerowych

One-page – na czym to polega?

Strony internetowe typu one-page ustąpiły miejsca serwisom wielostronicowym, żeby po latach spędzonych w lamusie stać się synonimem nowoczesnej i postępowej firmy. Jak do tego doszło?

Witryny one-page są stronami, po których poruszamy głównie za pomocą scrollowania, choć niektórzy decydują się na wdrożenie bardziej dogodnej dla użytkowników formy nawigacji w postaci menu głównego. W wariancie z menu strona jest automatycznie przewijana do miejsca odpowiadającego klikniętej pozycji, dzięki czemu poruszanie się po niej jest szybkie i efektywne.

Animacja Gif przedstawiająca projekt strony internetowej

Praktyka pokazuje, że witryny jednostronnicowe nie są dla każdego. Doskonale sprawdzają się w przypadku prezentacji wybranej usługi lub produktu lub niewielkiej grupy usług/produktów. Niestety jako sposób prezentacji rozbudowanej oferty handlowej, za którą idzie bogaty content ekspercki okazują się całkowicie bezużyteczne. Nie oznacza to jednak, że właściciele dużych przedsiębiorstw nie mogą czerpać korzyści z ich właściwości – przede wszystkim dynamiki, za którą idzie bardzo skuteczne „call to action”. To właśnie możliwość budowania efektywnego „wezwania do działania” sprawia, że strony typu one-page świetnie sprawdzają się w roli landingpage.

Klasyka nie musi trącać nudą

- poznaj bogate właściwości standardowych stron WWW

Zagorzali fani serwisów typu one-page wróżyli witrynom wielostronicowym szybkie odejście w zapomnienie. Jednak klasyczne strony www okazały się mieć coś, czego serwisom one-page brakuje – podstrony (tzw. subpage), które umożliwiają czytelną prezentację złożonego contentu. Ich dodatkowym walorem jest możliwość prowadzenia skutecznych działań SEO, których efektywność – po ostatnich aktualizacjach robotów Google – w dużej mierze zależy od jakości oraz objętości prezentowanej treści, a także częstotliwości jej aktualizowania.

Klasyczne strony to także idealne rozwiązanie dla przedsiębiorców, którym zależy na budowaniu wizerunku firmy w sieci. W prawdzie, strony one-page okrzyknięto synonimem nowoczesnego przedsiębiorstwa, jednak to serwisy wielostronicowe pozwalają na przejrzyste prezentowanie bogatej treści – historii firmy, bieżących aktualności, promocji, a także przeróżnych ciekawostek i informacji technologicznych. Można zatem stwierdzić, że klasyczna strona WWW daje możliwość pełnej komunikacji z obecnymi oraz przyszłymi klientami. .

Możliwość sprzedaży bezpośredniej
- dodatkowy atut serwisów wielostronicowych

Kolejną zaletą witryn wielostronicowych, o której mało kto zdaje się pamiętać jest możliwość bezpośredniej integracji strony internetowej ze sklepem online. W ten sposób w obrębie jednego serwisu możemy połączyć trzy:

  • rozbudowaną stronę wizytówkową z dowolną liczbą podstron(subpage) prezentujących firmę i jej ofertę,
  • blog ekspercki, przy pomocy którego będziemy budować pozycję eksperta w sieci oraz podnosić widoczność serwisu w organicznych wynikach wyszukiwania,
  • sklep internetowy.

Jakby tego było mało, stronę www i sklep internetowy można zintegrować w jednym panelu CMS, co zdecydowanie ułatwia zarządzenie contentem w obrębie obydwu serwisów. Obsługa dobrych systemów zarządzania treścią (CMS) jest na tyle prosta i intuicyjna, że bez problemu poradzi sobie z nią nawet niedoświadczony administrator.

Elementy, które dodatkowo podnoszą atrakcyjność oraz dynamikę korzystania ze strony one-page to ruchome elementy, aktywne wskaźniki, zawartość audio i wideo oraz infografiki, również w postaci ruchomych obrazków. Ale „ozdobniki” to nie najważniejsza cecha, która zadecydowała o powrocie one-pagów na salony. Czynnikiem decydującym okazały się nawyki internautów, którzy znacznie chętniej „rzucają okiem” niż czytają publikowany content..

Skomentuj jako pierwszy(a)